Elementy metody Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej „Dziecięca matematyka”
Edukacja matematyczna dzieci w wieku przedszkolnym według metody Elżbiety Gruszczyk Kolczyńskiej „Dziecięca matematyka” opiera się na osobistych doświadczeniach. To na ich podstawie dziecko tworzy pojęcia matematyczne oraz umiejętności. Przyczyniają się one do rozwoju myślenia i hartowania dziecięcej odporności.
Głównym celem metody jest wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci i dobre przygotowanie dzieci sześcioletnich do rozpoczęcia nauki w szkole.
Program Elżbiety Gruszczyk – Kolczyńskiej składa się z realizowanych kolejno 12 kręgów tematycznych. Wprowadzając następujące po sobie treści stopniuje się trudności i uwzględnia prawidłowości rozwoju dziecka. Taki zakres kształcenia sprzyja stymulowaniu uzdolnień matematycznych u dzieci i dobrze przygotowuje je do podjęcia nauki w szkole.
Kręgi tematyczne metody:
-
orientacja przestrzenna,
-
rytmy,
-
kształtowanie umiejętności liczenia oraz dodawania i odejmowania,
-
wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania,
-
umiejętność mierzenia długości,
-
klasyfikowanie,
-
układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych,
-
waga i sens warzenia,
-
mierzenie płynów,
-
intuicje geometryczne,
-
konstruowanie gier przez dzieci,
-
zapisywanie czynności matematycznych znakami.
Call Now Button
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda